Verslag Is it hot to vlog? Zakelijk vloggen met drie regio's

Verslag Is it hot to vlog? Zakelijk vloggen met drie regio's

Met alle nieuwe media om ons heen wordt er van ons als ondersteuners verwacht, dat wij binnen no-time onszelf wegwijs maken binnen de wereld van het zakelijk vloggen, zodat jouw manager die een zakelijk vlog opneemt binnen het bedrijf voor bijvoorbeeld intranet, ook hierin ondersteund wordt. Daarom hebben de regio's Noord-Holland/Flevoland, Noord en Overijssel een hotter than hot workshop ‘zakelijk vloggen’ georganiseerd bij De Meerpaal in Dronten. En het mooiste resultaat van de bijeenkomst .... de eerste vlogs verschenen al snel on-line. 

Hartelijk welkom in De Meerpaal

Namens de drie regio's worden we enthousiast welkom geheten door Dana Venema, regiobestuurder van Noord-Holland/Flevoland. We worden al snel op sleeptouw genomen door Emile de Vries, salesmanager De Meerpaal. De Meerpaal heeft een multifunctioneel karakter en neemt een centrale plek in binnen de stad Dronten en verbindt jong en oud. Een unieke locatie met twee theaterzalen, twee bioscoopzalen, een evenementenplein, sfeervol restaurant en verschillende vergaderzalen. Dat alles onder één dak en centraal in Nederland! We krijgen een uitgebreide rondleiding, waarbij we uiteindelijk uitgenodigd worden het toneel van de grote theaterzaal te betreden. Een heel bijzondere plek waar diverse acteurs / muzikanten hebben gestaan. De zaal biedt ruimte aan maar liefst 660 personen. Het toneel is opgedeeld in twee delen. Na het broodjesbuffet en wat kleine warme hapjes worden we uitgenodigd plaats te nemen op het 2de deel van het toneel.  

Zakelijk vloggen door Gerda van Galen

We maken kennis met Gerda van Galen, auteur van het boekje 'Zakelijk vloggen voor Dummies'. En hoe leuk; er worden 5 boekjes verloot onder de deelnemers. Gerda wordt deze avond vergezeld door haar zakelijke partner Marco Hout. Wij worden al snel enthousiast door haar verhaal. Zakelijk vloggen is hot! Van serieuze multinational tot lokale ondernemer, steeds meer organisaties ontdekken vloggen als een slimme en doeltreffende manier om de doelgroep te bereiken.We krijgen tips voor het maken van onze 1ste vlog. Dan is het zover, in tweetallen kunnen we aan de slag met onze eigen mobieltje. Eerst schrijven we een korte verhaallijn en dan aan de slag. Een goede vlog is maximaal 1,5 minuut lang. Je stelt je kort voor en dan komt het middenstuk, waarin je maximaal 3 vragen stelt aan de kijker en tenslotte verwijs je naar je website, instagram- facebook of twitteraccount. Veel deelnemers willen het zakelijk vloggen graag inzetten voor het vinden van nieuwe collega's; c.q. het vinden van nieuwe NVD-leden. De 1ste NVD-vlog is al verschenen op Facebook. Na de kennis en kunde die je deze avond hebt opgedaan heb je alles in huis om succesvol te vloggen en je manager c.q. bedrijf te adviseren. En mocht je hulp nodig hebben, dan kan kun je altijd contact opnemen met Gerda van Galen. Zij kijkt al uit naar onze vorderingen en ervaringen in de komende maanden! 

Bedankt!

Aan het eind van de bijeenkomst worden Gerda van Galen, Marco Hout en Emile de Vries hartelijk bedankt voor hun actieve bijdrage aan de bijeenkomst. Zij ontvangen een mooi pakket met streekproducten. Aansluitend is er nog even tijd om met elkaar na te praten. De 1ste vlogs worden ondertussen enthousiast gedeeld op het grote scherm. Het is altijd leuk om te zien dat wat we hebben geleerd in een workshop, direct toepasbaar is in de praktijk! Tenslotte kregen we ook nog twee prachtig gevulde goodybags mee naar huis. ​De regioteams kijken terug op een geslaagde bijeenkomst! 

Wij bedanken onze sponsoren

De Vlogcademy
De Meerpaal