Verslag Zakelijk Vloggen, door Gerda van Galen

Verslag Zakelijk Vloggen, door Gerda van Galen

Met alle nieuwe media om ons heen wordt er van ons als ondersteuners verwacht, dat wij binnen no-time onszelf wegwijs maken binnen deze wereld, zodat jouw manager die een zakelijk vlog opneemt binnen het bedrijf voor bijvoorbeeld intranet, ook hierin ondersteund wordt. Daarom een hotter than hot workshop ‘zakelijk vloggen’. Maar hoe zorg je ervoor dat je vlogs veel bekeken worden en het zelf leuk blijft vinden? Tijdens deze workshop bij Stadslab Indië in Almelo krijg je antwoord op al jouw vragen! 

Hartelijk welkom bij Stadslab IndiŽ

Jeroen Bos is vanavond onze gastheer van Stadslab Indië. In de oude Almelose fabriek van textielbedrijf Ten Cate verzorgt 'De smaak van' sinds 2013 evenementen en bijeenkomsten. Een deel van de oude historische gebouwen zijn deels behouden. Wij zitten vanavond in het oude stadslab. Een geweldige plek waar de directietafel van vroeger een prominente plek inneemt. Zoals iedereen wel gemerkt zal hebben wordt het stadsdeel Indië op dit moment flink onder handen genomen. Er verrijzen prachtige woningen, waarbij de sfeer van vroeger behouden blijft. Als straks alles klaar is, zit Stadslab Indië op een ware A-locatie. Dus de moeite waard om dan nog eens even opnieuw een kijkje te nemen! Na de workshop worden uitgenodigd te genieten van het heerlijke buffet. Jeroen en zijn keukenbrigade kunnen echt geweldig koken. Zij werken met verse streekproducten, voor een deel uit eigen tuin.

Workshop Zakelijk Vloggen

We maken kennis met Gerda van Galen, auteur van het boekje 'Zakelijk vloggen voor Dummies'. En hoe leuk; er worden 3 boekjes verloot onder de deelnemers. Gerda wordt deze avond vergezeld door haar zakelijke partner Marco Hout. Wij worden al snel enthousiast door haar verhaal. Zakelijk vloggen is hot! Van serieuze multinational tot lokale ondernemer, steeds meer organisaties ontdekken vloggen als een slimme en doeltreffende manier om de doelgroep te bereiken.We krijgen tips voor het maken van onze 1ste vlog. Dan is het zover, in tweetallen kunnen we aan de slag met onze eigen mobieltjes. Eerst schrijven we een korte verhaallijn en dan aan de slag. Een goede vlog is maximaal 1,5 minuut lang. Je stelt je kort voor en dan komt het middenstuk, waarin je maximaal 3 vragen stelt aan de kijker en tenslotte verwijs je naar je website, instagram- facebook of twitteraccount. En niet te vergeten: 'kijk in de camera'. Veel deelnemers willen het zakelijk vloggen graag inzetten voor het vinden van nieuwe collega's; c.q. het vinden van nieuwe NVD-leden. De 1ste NVD-vlog is al verschenen op Facebook. Na de kennis en kunde die je deze avond hebt opgedaan heb je alles in huis om succesvol te vloggen en je manager c.q. bedrijf te adviseren. En mocht je hulp nodig hebben, dan kan kun je altijd contact opnemen met Gerda van Galen. Zij kijkt al uit naar onze vorderingen en ervaringen in de komende maanden! 

Bedankt!

Aan het eind van de bijeenkomst worden Gerda van Galen, Marco Hout en Jeroen Bos hartelijk bedankt voor hun actieve bijdrage aan de bijeenkomst. Aansluitend is er nog even tijd om met elkaar na te praten. De 1ste vlogs worden ondertussen enthousiast gedeeld op het grote scherm. Het is altijd leuk om te zien dat wat we hebben geleerd in een workshop, direct toepasbaar is in de praktijk! Wij kijken terug op een geslaagde bijeenkomst! 

Sponsors

Wij bedanken onze sponsors:
Stadslab Indië
Vlogcademy