Intervisie Ethiek op het werk

Intervisie Ethiek op het werk

In december jongstleden hebben wij de eerste workshop uit de reeks van twee besteed aan de theorie. Wat is ethiek, en wat is het verschil met integriteit? Tegen welke dilemma's kun je aanlopen en hoe kun je deze objectief beoordelen? Vooral dit laatste was enorm waardevol.

Op donderdag 13 februari a.s. organiseren wij de vervolgbijeenkomst uit de reeks "Ethiek in het werk van assistants". Aan de hand van praktijkcases en onder leiding van Brigit de Lange en Ingrid de Jong gaan wij dit keer in kleine groepjes oefenen om een moeilijk gesprek aan te gaan. De workshop begint met handige tools en tips hiervoor.

Heb je zelf ook een case die je wilt bespreken, laat het ons dan weten. Zo maken wij er echt een intervisieavond van en willen we bewerkstelligen dat je op je werk met collega’s of directeur/manager evenals binnen de NVD over dit soort zaken kunnen praten met elkaar.

De bijeenkomst wordt gehouden in de locatie Stayokay Den Haag. De locatie is op loopafstand van Den Haag HS gelegen, tram stopt tegen over de locatie en parkeren kan tegen betaling in de buurt of in de parkeergarage.

Hoe vrijmoedig kun jij spreken over gevoelige kwesties in jouw organisatie?

Opvallend genoeg blijkt uit het onderzoek “The Secret Power in the Office” dat Dilemma Assist in 2018 publiceerde dat assistants wel met hun directeur allerlei operationele en zelfs strategische onderwerpen bespreken en gevraagd worden om advies. Echter als het om gevoelige zaken als integriteit en dilemma’s gaat, blijkt de hechte relatie tussen directeur en de assistant onvoldoende vertrouwen te bieden voor een goed gesprek.
Dat maakt het voor assistants soms moeilijk om met een dilemma in het werk om te gaan. Ze kunnen vaak bij niemand anders binnen de organisatie terecht. Ze zijn dus zowel slachtoffer als omstander als het gaat om integriteitskwesties. Een gesprek aangaan levert vaak weerstand op. En emoties. Soms is het alleen al moeilijk om het juiste moment te kiezen en met wie je wel of niet praat. Hoe dan ook, het is belangrijk om te weten hoe je dat kunt doen.

Laat deze kans niet voorbij gaan en kom in gesprek met elkaar! Je kunt je aanmelden via de aanmeldknop. 
 

Programma

17.30 uur: inloop/ontvangst 
18.00 uur: welkomstwoord door regiobestuurder Ella van Zaal
18.15 uur: presentatie en rondleiding locatie
18.45 uur: diner
20.00 uur: in kleine groepen diverse praktijkcases behandelen aan de hand van een stappenplan (vervolg 9 december 2019)
21.30 uur: afsluiting

Over Dillema-Assist

Dilemma-Assist wil executive assistants helpen bij morele dilemma’s in relatie tot goed bestuur (Corporate Governance) van hun organisatie. Zij biedt een platform voor hulp en advies. Maar ook relevante, praktische informatie, tips en publicaties die te maken hebben met de vele aspecten van governance en suggesties voor trainingen. De website www.dilemma-assist.nl groeit uit tot een veelzijdig naslagwerk, gericht op de specifieke rol van executive assistants in organisaties.

Missie van Dilemma-Assist luidt:
'Integriteit van executive assistant en bestuurder moet het voorbeeld zijn voor de hele organisatie en daarmee bijdragen aan goed bestuur van organisaties'. 

Ingrid de Jong en Brigit de Lange

Ingrid runt vanaf 2013 haar eigen bureau als PA van commissarissen en hoogleraren. Daarvoor heeft zij ruim 30 jaar ervaring opgedaan als directiesecretaresse in met name de financiële sector. Na haar VWO studeerde ze Human Resource Management.
www.flexibelmanagementsupport.nl

Brigit werkt sinds 2002 als PA voor onafhankelijke bestuurders, hoogleraren en adviseurs. Haar loopbaan begon in het toerisme waarna ze als directiesecretaresse werkte voor bestuurders en legal counsels in beursgenoteerde bedrijven. Ze studeerde enige tijd Rechten en behaalde het vakdiploma Voorlichting & Public Relations. Recent volgde ze een opleiding Filosofie in organisaties. 
www.bureaudelange.nl

 

dilemma-assist-logo-583x96
Ingrid de Jong-Kraal
Ingrid de Jong-Kraal
Brigit de Lange
Brigit de Lange

Locatie Stayokay Den Haag

In hartje Den Haag, op slechts enkele minuten lopenvan station Den Haag Hollands Spoor, vind je het hostel in een prachtig gerenoveerd pand in de stijl van de Amsterdamse School. Modern comfort en een historische sfeer gaan hier hand in hand.

 

​Altijd maatwerk

Stayokay Den Haag is zeer geschikt voor, vergaderingen, evenementen of feesten voor een groter gezelschap. Door gebruik te maken van ons prachtige bar / restaurant The 5th, kan het hostel ook grote groepen ontvangen. Deze ruimte is geschikt voor meerdere doeleinden zoals: barbecues, bedrijfsborrels en andere zakelijke gelegenheden.

Stayokay Den Haag

Stayokay Den Haag is de perfecte locatie!

- Drie flexibele zalen, tot 100 gasten;
- Gratis WiFi;
₋ Terras aan het water;
₋ Ruime gezellige bar;
₋ 223 bedden, verdeeld over 50 kamers;
₋ Themabuffetten en barbecues.

Bijzonder vergaderen

- In hartje centrum Den Haag, vlak bij Hollands Spoor
- Vier flexibele zalen, tot 300 gasten
- Uitstekend met auto en OV te bereiken
- Heerlijk terras aan het water, ruime gezellige bar
Kom vergaderen in ons mooie pand, vlak bij het bruisende centrum van Den Haag. Onze vergaderzalen zijn perfect om in verschillende opstellingen ongestoord te vergaderen, trainen of brainstormen.
De gastvrije medewerkers en de informele sfeer maken deze vergaderlocatie net even anders. Combineer je vergadering met een teambuildingsactiviteit, bijvoorbeeld op het strand, in de stad of ons prachtige terras aan het water.
www.stayokay.com/nl/hostel/den-haag/zakelijk

Contactgegevens Stayokay Den Haag

Dirk Maas manager food & beverage
Stayokay Den Haag
Scheepmakersstraat 27 | 2515 VA | Den Haag
tel +31703157888
 | www.stayokay.com
 

Stayokay

Kosten en aanmelding

De eigen bijdrage bedraagt € 25,00 voor leden en begunstigers en € 30,00 voor gasten. Betaling kan uitsluitend per bank op IBAN NL15 ABNA 045.16.46.452 t.n.v. NVD regio Zuid-Holland, o.v.v. je naam en de datum van deze bijeenkomst. Na ontvangst van je betaling is je aanmelding pas definitief. Meld je aan via de website.

Ben je NVD-lid?
Dan kun je je aanmelden via de 'schrijf je in' button boven aan de webpagina. Houd je gebruikersgegevens bij de hand en kies één van de opties. Let op! Aanmelden kan t/m 6 februari a.s.

Kom kennismaken met de NVD, misschien is een lidmaatschap iets voor jou!

Directie- en managementondersteuners die lid willen worden van onze vereniging, zijn van harte welkom en kunnen zich als gast aanmelden via de 'schrijf je in' button boven aan deze pagina. Kies vervolgens voor 'registreren' en 'gast’. Als gast mag je maximaal twee bijeenkomsten bijwonen, daarna verwachten en hopen wij dat je lid wordt van onze vereniging. Besluit je tijdens een kennismakingsbijeenkomst lid te worden en teken je ter plaatse het inschrijfformulier? Dan ontvang je de eigen bijdrage van deze avond retour!

Sponsoren

www.dilemma-assist.nl
www.stayokay.com